پروسئو

آموزش سئو از مبتدی تا حرفه ای

پروسئو

آموزش سئو از مبتدی تا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم درباره خصوصیات یک مدیر تبلیغاتی موفق صحبت کنیم. اهمیت تبلیغات برای همه روشن است اما اینکه چطور، کجا، چگونه و در چه زمانی تبلیغ دهیم بسیار مهم می باشد. پاسخگویی به این سوالات وظیفه مدیر تبلیغاتی است.

یک مدیر تبلیغاتی با یک انتخاب درست می تواند یک برند را مشهور کند و با یک انتخاب غلط آن را به مرگ بکشاند. در این مقاله قصد داریم به اهمیت داشتن یک مدیر تبلیغاتی مناسب اشاره کنیم و بگوییم مدیریت تبلیغاتی در کسب و کارها چه تاثیراتی خواهد داشت.


بسیاری از کسب و کارها تبلیغات می کنند چون قصد برندسازی، مشتری سازی و افزایش فروش را دارند. اما اکثر مواقع در تبلیغ هزینه های زیادی هدر می رود. اما با وجود این تبلیغ کردن همیشه جزء برنامه های تمامی کسب و کارهاست.


دراین باره John WanaMaker می گوید:


مطمئن هستم که نیمی از بودجه‌ی تبلیغاتی، به هدر می‌رود. اما نمی‌دانم کدام نیمه.


امروز شاید این جمله را از آژانس تبلیغاتی بشنوید! برخی از آژانس های تبلیغاتی برای توجیه کمپین های تبلیغاتی خود از این جمله استفاده می کنند، مخصوصا وقتی هزینه کمپین تبلیغاتی بسیار زیاد باشد. اما این را بدانیم که امروزه با توسعه دانش و علم تبلیغات، می توان هزینه های تبلیغاتی را به شکلی مدیریت کرد که کمترین میزان هدر رفتگی را در تبلیغات داشته باشیم.


در سالهای اخیر رشد مدیریت تبلیغات پیشرفت چشم گیری داشته است و به یکی از بحث های ارزش آفرین تبدیل شده است. به طوریکه این مبحث به صورت کاملا مجزا به عنوان یک رشته در دانشگاه ها تدریس می شود.


مدیریت تبلیغاتی درست می تواند برای کلیه شرکتها و کسب و کارها سودمند باشد و آنها را از هدر رفتن هزینه های تبلیغاتی دور نگه دارد.


تبلیغات چگونه به وجود آمد؟

اگر معیار تبلیغات را آگهی روی دیوار قرار دهیم، پس انسانها از ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد این کار را شروع کردند. بهاتیا در کتاب خود توضیح داده است که از چهارهزار سال قبل از میلاد، روی سنگ‌های بزرگ هندی، نمونه‌های پیام‌های تبلیغاتی مشاهده شده است. در چین در هزار سال قبل مغازه ها برای خود لوگوی تجاری انتخاب می کردند. پس از دیرباز تا بحال تبلیغات با انسانها همراه بوده و وسیله ای برای معرفی کسب و کار و افزایش مشتری بوده است. اما تا به امروز علم تبلیغات اینقدر رشد نکرده است. در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.


تبلیغات چیست و به چه مفهومی است؟

باید بدانید که تبلیغات دیگر مرزی ندارد، به دلیل بی مرز شدن تبلیغات دیگر توضیح جامعی هم نمی شود برای آن در نظر گرفت. تبلیغات هم شبیه خلاقیت و عشق و زندگی است، هم مثل خبر، هم یک اطلاع رسانی و هم یک اتفاق و خیلی چیزهای دیگر…


ویلستون فلتچر در کتاب خود تبلیغات را اینگونه تعریف می کند:


تبلیغات یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.


در گذشته تبلیغات فقط به شیوه های معرفی یک کسب و کار گفته می شد، اما امروز فهمیدیم که خود محصول می تواند به تنهایی تبلیغ کننده یک برند باشد. بازاریابی به ما یاد داده هر محصول یا خدمتی می تواند به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کند. از بسته بندی گرفته، تا کاتالوگها، پروموشن ها، ویترین ها، انتخاب رنگ سازمانی، محل های حضور یک برند، محل اصلی دفتر یک برند همه ی اینها خود نوعی تبلیغ است.


تبلیغات خیلی بیشتر از آنچه که ما فکر می کنیم گسترده شده است!


با توجه به این گستردگی، اهمیت مدیریت تبلیغاتی بسیار بالا می رود. در ادامه می خواهیم در خصوص مدیریت تبلیغاتی بیشتر صحبت کنیم.


با مدیریت تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید

مخاطب تبلیغات مردم هستند. در تبلیغات باید بکوشیم که اثر بخشی تبلیغ بالا برود، این امر با توجه به شناخت بازار هدف کسب و کار، و انتخاب صحیح راهکارهای تبلیغاتی صورت خواهد گرفت که تمام اینها توسط مدیریت تبلیغاتی بهینه خواهد شد.


مدیریت تبلیغات به قدری مهم و پر اهمیت شده است که امروزه رشته های دانشگاهی در این زمینه وجود دارد و علاقه مندان به مباحث مدیریت تبلیغات روی به انتخاب این رشته هیجان انگیز می آورند.


بیشتر در این رشته موارد اصلی که در زیر لیست شده است بررسی می شود:


تاریخچه تبلیغات

تعریف تبلیغات

صنعت تبلیغات

نقش تبلیغات در تجارت

رابطه تبلیغات با سازمانها

رسانه و استراتژی آن

کمپین تبلیغاتی

تکنیک های تبلیغاتی

پس از پایان دوره های آموزشی مدیریت تبلیغاتی انتظار می رود فرد فارغ التحصیل بتواند استراتژی تبلیغات هر برندی را طراحی و اجرا کند.


امیدوارم با خواندن این مقاله توانسته باشید اهمیت داشتن یک مدیر تبلیغاتی را به خوبی درک کنید.


منبع : وظایف مدیر تبلیغاتی در تبلیغات

  • ۹۷/۰۸/۱۱
  • حسین شوشتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی